berita terkini pilihanraya umum ke 12

Belantik Jeneri Kedah Sik. PRU 12 atau pilihanraya umum ke 12 2008. UMNO PAS KEADILAN DAP MCA MIC GERAKAN PPP. Paklah Hadi Nik Aziz Lim Kit Siang Anwar Ibrahim Hishamudin tun hussein KJ khairy Jamaludin DUN Parlimen SIK. Harakah daily online Kelab Maya UMNO puteri putera kepala batas perdana menteri Najib Mahathir Che Det Pembangkang Kerajaan Kempen bubar parlimen Dato Wan Azmi Ariffin. Dato Wan, Abdullah Hj Ahmad Badawi. politik semasa isu semasa keadilan rakyat malaysia. undi hantu peti undi tempat mengundi membuang undi. Shahrir samad politik wang perayu undi. berita terkini pilihanraya umum ke 12

Tuesday, November 4, 2008

Mesyuarat Bahagian Sik

Mesyuarat bahagian Sik akan diadakan pada 8 November 2008 ini. Semua tempat ada pertandingan. Ini bermakna sedikit sebanyak ada perpecahan dalam UMNO Sik.
Ketua Bahagian adalah straight fight antara YB Tajudin ADUN Belantik melawan Dato Osman Desa Setiausaha Politik Pak Lah.
YB Tajudin adalah anak tempatan dan juga seorang YB. Ini kelebihan yang amat ketara. Kalau dilihat kepada trend PRU 12 lalu, semua calon dari luar Sik tidak diterima oleh penduduk-penduduk Sik. Harapan ini juga disandarkan oleh YB Tajudin terharap perwakilan-perwakilan UMNO Sik. Jika ini menjadi keutamaan, maka cerahlah harapan YB Tajudin untuk ambil alih kepimpinan UMNO Sik.
Dato Osman Desa adalah orang Kepala Batas - orang luar. Salah satu faktor kekalahan beliau dalam PRU 12 lalu adalah sentimen orang luar datang menjajah Sik. Jika ini diambilkira dalam pemilihan Bahagian Sik, maka beliau awal-awal lagi sudah kalah.
Tapi Dato Osman desa seorang yang kaya. Duit tiada masalah bagi beliau. Kalau duit beliau itu diberikan kepada semua orang Sik, beliau masih boleh hidup senang lenang. Ini yang berlaku pada PRU 12 lalu. Beliau juga seorang yang berilmu dan memiliki kelulusan baik dari Universiti. Seorang yang mampu berkhutbah, berdoa , mengepalai majlis tahlil dsb. Jika ini diutamakan oleh perwakilan Sik, maka beliau senang-senang boleh menjadi ketua bahagian.
Tapi orang Sik (perwakilan) bukannya tak tahu berfikir atau hanya menjadi pak turut. Mereka tahu yang mana kaca dan yang mana intan. Cuma sekarang ini kita hanya ada kaca yang tidak berguna dengan kaca yg masih boleh digunakan. Pilih yg mana baik.
Intan sudah dihapuskan .... maka kenalah perwakilan SIk memilih kaca yg lebih baik.
Setakat ini hanya seorang saja yang masih belum kalah. Dato Dr Wam Azmi... Beliau memenangi dalam semua PRU dan pemilihan jawatan dalam bahagian.

No comments: